تاثیر تغذیه پودرهای چربی در عملکرد دام

نیازهای تغذیه ای دام های شیری در مراحل مختلف رشد آنها تغییر می کند. در این زمینه ، نیاز فزاینده ای به مکمل های خوراک دام برای نیازهای خاص وجود دارد. متخصصان حوزه تغذیه دام، تاثیر تغذیه پودرهای چربی در عملکرد و سلامتی دام را بسیار قابل توجه دانسته و استفاده از آن در جیره دام و طیور را به دامداران توصیه می کنند.
بسیار توصیه می شود که مقدار فرمول مکمل خوراک گاو متناسب با سطح تولید انفرادی حیوانات باشد. حیوانات نشخوارکننده ، به ویژه گاوهای شیرده ، باید در فواصل معین در طول روز از مکمل های وعده های غذایی تغذیه کنند. علاوه بر تغذیه مناسب ، کشاورزان همچنین باید آب تمیز ، نور ، هوا ، استراحت و فضای کافی برای حیوانات خود فراهم کنند. خوراک طیور کرمان برای گاوداران سیار خرید عالی می باشد.

 

حداکثر استراحت

حتی با تغذیه مناسب ، بسیار مهم است که گاوهای شیری شما حداکثر استراحت را داشته باشند. ثابت شده است که افزایش ساعات استراحت باعث افزایش تولید شیر می شود. در مراقبت از حیوانات شیری با احتیاط  عمل کنید. ایجاد محیط مناسب برای آنها، استرس شان را به حداقل می رساند ، بنابراین استراحت بیشتر و بهتری خواهند داشت.

استراحت بیشتر در کنار تغذیه مناسب دام در نهایت ، سوخت و ساز بدن و سلامت کلی گله شما را افزایش می دهد. محروم کردن استراحت کافی از یک حیوان شیری ممکن است منجر به استرس فیزیولوژیکی و رفتاری شود. در نتیجه ، بر الگوی تغذیه دام تأثیر می گذارد و میزان تولید شیر را به حداقل می رساند. محل خواب باید برای استراحت مطلوب، جادار و راحت باشد.

 

محیط مناسب برای پرورش دام

شرایط محیط نگهداری دام یک فاکتور مهم است که غالباً نادیده گرفته می شود و بر تولید شیر دام اثرگذار است. شایان ذکر است که کیفیت محیط بر سلامت عمومی حیوان تأثیر می گذارد. بسیاری از دامداران از طریق تلاش های آگاهانه برای راحت تر کردن محیط زندگی گاو خود ، به تولید شیر حداکثری دست یافته اند.
در حالت ایده آل ، حیوانات باید در یک محیط بدون استرس و راحت زندگی کنند. سوله نگهداری حیوانات، برای محافظت از سم های حیوان نباید کف لغزنده داشته باشد. همچنین ، یک سوله تمیز باعث رشد مناسب پستان شده و به شما کمک می کند تا بیماری ها از بین بروند.

داشتن یک سوله مناسب و اصولی طراحی شده علاوه بر محافظت در برابر شرایط آب و هوایی خارجی ، می تواند از آسیب ها و بیماری های مختلف جلوگیری کند. تهویه مناسب به سلامت و تولید مثل حیوانات کمک می کند. محیط نباید عاری از اشیایی مانند میخ و سیم آهنی باشد که می تواند به حیوانات آسیب برساند.

 

مدیریت صحیح

به عنوان یک دامدار ، چه تجاری و چه معیشتی ، با صرف هر روز چند دقیقه تماشای گاو می توانید میزان سلامتی و وضعیت عمومی دام را دریابید. هدف باید تصمیم گیری به موقع مدیریت بر اساس رفتار حیوانات باشد. تغییرات رفتاری از طریق مشاهده معمول و دقیق به راحتی قابل مشاهده است.

تاثیر تغذیه پودرهای چربی
تاثیر تغذیه پودرهای چربی

تاثیر تغذیه پودرهای چربی

تاثیر تغذیه پودرهای پودر گوشت دامی بر عملکرد دام و طیور کاملا مشهود است. اگر می خواهید در طولانی مدت به تولید بهینه شیر برسید افزودن این مکمل ها به جیره دام و طیور بسیار توصیه می شود.

پودرهای چربی بعنوان یک مکمل تامین انرژی یک فرمول کامل و مغذی است که انرژی جیره را افزایش می دهد که به طبع آن تولید شیر افزایش می یابد ، سلامت عمومی بدن افزایش می یابد و خرید و استفاده از آن در جیره، عملکرد تولید مثل حیوانات شما را افزایش می دهد. به دنبال پودرهای چربی با کیفیت خوراک دام در ایران هستید؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما