پودر چربی عبوری از شکمبه خوراک دام

پودر چربی خوراک دام، که در برابر لیپولیز و هیدروژناسیون زیستی در شکمبه توسط میکروارگانیسم های شکمبه مقاومت می کند ، اما در دستگاه گوارش پایین هضم می شود، به عنوان پودر چربی عبوری یا پودر چربی بای پس یا پودر چربی محافظت شده از شکمبه یا پودر چربی بی اثر شناخته می شود.

پودر چربی عبوری یا محافظت شده چربی هایی خشک هستند که فرآوری می شوند تا به راحتی در خوراک دام مخلوط شوند. از آنجا که چربی های خشک به طور طبیعی دارای نقطه ذوب بالایی هستند ، عمدتا در دمای شکمبه نامحلول هستند.

پودر چربی گیاهی پالمی بای پس یکی از بهترین انتخاب های موجود برای افزایش تراکم انرژی جیره ی دام می باشد.

 

پودر چربی عبوری در جیره دام و طیور

جیره حیوانات پرمصرف حاوی ۴-۶٪ چربی است که شامل چربی از خوراک طبیعی ، دانه های روغنی و پودر چربی عبوری به نسبت مساوی است. با استفاده از پودر چربی عبوری عملکرد تولید شیر همراه با بهبود و جلوگیری از کاهش وزن و ثبات و افزایش سلامت و ایمنی بدن و بهبود عملکرد تولید مثل حیوانات شیرده افزایش می یابد.

پودر چربی عبوری
پودر چربی عبوری

 

کاملاً پذیرفته شده است که مکمل پودر چربی عبوری با به حداقل رساندن کاهش وزن بدن و تسریع در افزایش وزن بدن پس از زایمان ، به عملکرد تولید مثل گله سود می رساند. بلوط برای خوراک دام  یک رژیم غذایی که کمبود انرژی و سایر خوراک های رایج را داشته باشد ، به راحتی انرژی مورد نیاز را تأمین نمی کند. تغذیه بیش از حد دانه ها می تواند باعث اسیدوز شکمبه شود.

چربی های بی اثر شکمبه یک روش جایگزین برای تأمین انرژی متابولیسم به گاوها ارائه می دهند. پودر چربی عبوری شکمبه در روده کوچک جذب می شوند و به رشد میکروبی شکمبه و تخمیر کمک نمی کنند. رژیم های گاوهای شیرده هنوز باید شامل کربوهیدرات هایی مانند سلولز ، نشاسته و قندهایی برای میکروب های مفید شکمبه باشند.

 

اثر پودر چربی عبوری بر تولید مثل

پودر چربی عبوری در مبحث تولید مثل گاو نیز نتایج مثبتی می دهد. بیشتر گاوهایی که تازه زایمان کرده اند برای چند هفته قبل و بعد از زایمان در تعادل انرژی منفی قرار می گیرند. گاوهای کلوزآپ (نزدیک به زایمان) که کمبود انرژی دارند اغلب به فولیکول های تخمدان ضعیف مبتلا می شوند.

تخم های موجود در فولیکول ها تخم هایی هستند که دو ماه بعد برای لقاح ارائه می شوند. تغذیه پودر چربی عبوری شکمبه علائم مثبتی در بهبود میزان حاملگی نشان داده است. هم به دلیل بهبود سلامت فولیکول ها در زمان تخمک گذاری و هم به این دلیل که گاو پس از زایمان سریع تر به تعادل انرژی مثبت دست می یابد.

 

افزودن پودر چربی عبوری به جیره دام و طیور

مخلوط های خاصی از اسیدهای چرب ضروری به گاوها خورانده می شود تا در بارداری تامین کننده انرژی شان باشد. اسیدهای چرب ضروری آن دسته از چربی هایی هستند که برای عملکردهای خاصی در گاو مورد نیاز هستند اما به مقدار زیاد تولید نمی شوند. بنابراین ، آنها باید از طریق رژیم غذایی تأمین شوند.

گنجاندن چربی های محافظت شده در شکمبه در رژیم های گاوهای شیرده ، فقط اضافه کردن کالری نیست. این پودرها سلامت کلی گاو را در دوره های مهم انتقال و شیردهی بهبود می بخشند ، که با بهبود تولید مثل و همچنین تولید شیر ، خط تولید لبنیات را گسترش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما