مکمل انرژی نشخوارکنندگان و عملکرد بهینه آنها

تأمین تغذیه مناسب و مکمل انرژی نشخوارکنندگان به ویژه در دوران شیردهی بسیار مهم است. بیشتر اوقات ، مصرف ناکافی انرژی منجر به اختلالات متابولیکی می شود ، علاوه بر این باعث کاهش عملکرد تولید مثل می شود. در نهایت ، تعادل انرژی منفی باعث کاهش تولید شیر و درصد چربی می شود.

پودرهای چربی یک مکمل انرژی عالی هستند که انرژی اضافی و مواد مغذی ضروری برای افزایش حجم شیر و چربی شیر را فراهم می کنند. این محصول به راحتی با سایر مواد موجود در رژیم غذایی مخلوط می شود. همچنین ، مکمل انرژی نشخوارکنندگان می تواند به عنوان بخشی از مخلوط کل جیره مخلوط یا خوراک ترکیبی باشد. برای مقابله با تعادل منفی انرژی در گاوهای شیری ، گستره ی خرید و فروش و استفاده ازین محصول در جیره دام  افزایش یافته است.

مکمل انرژی نشخوارکنندگان
مکمل انرژی نشخوارکنندگان

باروری پیشرفته

به عنوان یک دامدار ، یکی از اهداف اصلی داشتن گله ای بسیار بارور است. مکمل انرژی نشخوارکنندگان یک منبع متمرکز انرژی است و از این رو هدف آن افزایش تعادل انرژی و به حداقل رساندن از دست دادن وضعیت بدن گاوهای شیری برای افزایش احتمال موفقیت بارداری است. همچنین ، ثابت شده است که محصولات پودر چربی نشخوارکننده باعث افزایش تولید هورمون های اساسی برای بارداری حیوانات می شود ، از این رو به افزایش قدرت باروری کمک می کند.

شیر بیشتر

وقتی صحبت از سطح تولید شیر می شود ، تغذیه حیوانات عامل مهمی است. ثابت شده است که پودرهای چربی باعث افزایش عملکرد تولیدی شیر به میزان چندین لیتر در روز در هر گاو می شود ، از این رو مزایای اقتصادی قابل توجهی برای دامداران دارد. تقاضای زیادی برای مکمل انرژی نشخوارکنندگان وجود دارد که بازده خوراک برتر را فراهم می کند.

 

نیاز به مکمل انرژی نشخوارکنندگان برتر

همه چربی ها برای مصرف نشخوارکنندگان مناسب نیستند.

چربی بای پس شکمبه مکمل چربی برای دامدارانی است که به دنبال غلبه بر تعادل منفی انرژی هستند. وقتی در جیره های دام های شیرده گنجانده می شود ، چربی های عبوری شکمبه برای نشخوارکنندگان در شکمبه تخریب نمی شوند. در نتیجه ، بصورت دست نخورده به روده کوچک منتقل می شود و در آنجا توسط گاو به عنوان پودر چربی نشخوارکننده جذب می شود.

شایان ذکر است که چربی بای پس به راحتی به اسید چرب ضروری تبدیل می شود. در نهایت ، به عنوان یک مکمل انرژی نشخوارکنندگان عالی عمل می کند ، تولید شیر و درصد چربی بیشتری را فراهم می کند. چربی بای پس شکمبه سرشار از اسیدهای چرب اشباع است که از شکمبه عبور می کند و هیچ اثر منفی ای ندارد.

چه زمانی از مکمل انرژی نشخوارکنندگان تغذیه شود؟

مکمل های انرژی نشخوارکنندگان به ویژه برای جیره های اولیه دوران شیردهی هدف قرار می گیرند. در این مرحله ، نیازهای غذایی نشخوارکنندگان افزایش پیدا میکند که برای عملکرد آنها حیاتی است. پس از زایمان ، پروتئین نشخوارکننده کمک می کند تا انرژی دریافتی با افزایش شیر تولید مطابقت داشته باشد. این محصولات تراکم انرژی را در جیره ها افزایش می دهند تا علی رغم مصرف کمتر جیره ، انرژی اضافی بدنشان را تأمین کنند.

همچنین ، پودر چربی نشخوارکننده به بهبود وضعیت بدن پس از بیماری کمک می کند. این یک ماده کاملاً توصیه شده برای دامداران است که به دنبال تهیه جیره های متعادل تر برای به حداقل رساندن خطر انواع اختلالات گوارشی هستند.

ذخیره مکمل انرژی نشخوارکنندگان

پودر چربی نشخوارکنندگان باید به درستی در شرایط خشک و خنک ذخیره شود تا از بهترین شرایط هنگام تغذیه گله اطمینان حاصل شود. ذخیره سازی مناسب باعث افزایش ایمنی و عملکرد محصول می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما